Seria pojazdu | SR51, SR52 | SN52, SN60 | SN61 | SD80 |
Typ silnika | IFA EM6-20-7 | Ganz VII JAT 170/240 | Ganz 12 JV17/24 | OM BXD |
Rodzaj silnika | wysokoprężny | wysokoprężny | wysokoprężny | wysokoprężny |
Liczba cylindrów | 6 | 8 | 12 | 6 |
Średnica cylindra [mm] | 115 | 170 | 170 | 130 |
Skok tłoka [mm] | 145 | 240 | 240 | 180 |
Pojemność jednego cylindra [dm3] | 1,51 | 5,45 | 5,45 | 2,39 |
Pojemność całkowita [dm3] | 9,04 | 43,56 | 65,4 | 14,33 |
Moc z jednego cylindra [KM/kW] | 17,5/12,8 | 40/29,4 | 41,6/30,6 | 25/18,3 |
Znamionowa moc [KM/kW] | 105/77 | 320/235 | 500/368 | 150/110 |
Znamionowa prędkość obrotowa [obr/min] | 1750 | 1250 | 1250 | 1500 |
Jednostkowe zużycie paliwa [g/KMh / g/kWh] | 210/285,6 | 180/244,8 | 180/244,8 | 175/238 |
Masa suchego silnika [kg] | 750 | 3570 | 3600 | 1290 |
Seria pojazdu | SM03 | SM30 | SM31, SM421) | SM40 | ST43 | ST44 | SU45 | SU46 | SM48 |
Typ silnika | Wola DSR 150 | Wola V Roka 300 | a8C22W | Ganz XVI JV 170/240 | 12LDA28, 12LDS28B | 14D40 | 2112SSF | W2112SSF | PD1M |
Rodzaj silnika | wysokoprężny | wysokoprężny | wysokoprężny, czterosuwowy, z doładowaniem, w układzie widlastym 50o | wysokoprężny | wysokoprężny, czterosuwowy, z doładowaniem, dwurzędowy | wysokoprężny, dwusuwowy, z doładowaniem, w układzie widlastym 45o | wysokoprężny, czterosuwowy, z doładowaniem, w układzie widlastym 90o | wysokoprężny, czterosuwowy, z doładowaniem, w układzie widlastym 90o | wysokoprężny, czterosuwowy, z doładowaniem, w układzie rzędowym |
Liczba cylindrów | 6 | 12 | 8 | 16 | 12 | 12 | 12 | 12 | 6 |
Średnica cylindra [mm] | 150 | 150 | 220 | 170 | 280 | 230 | 210 | 210 | 318 |
Skok tłoka [mm] | 180 | 180 | 270 | 240 | 360 | 300 prawy rząd, 304,3 lewy rząd | 230 | 230 | 330 |
Pojemność jednego cylindra [dm3] | 3,18 | 3,23 | 10,2 | 5,52 | 22,15 | 12,55 | 7,97 | 7,97 | 26,2 |
Pojemność całkowita [dm3] | 19,1 | 38,8 | 81,2 | 88,34 | 265,8 | 150,6 | 95,64 | 95,64 | 157,2 |
Moc z jednego cylindra [KM/kW] | 25/18,3 | 25/18,3 | 150/110,3 | 37,5/27,6 | 175/128,6 | 166,7/122,5 | 141,7/104 | 187,5/138 | 200/147 |
Znamionowa moc [KM/kW] | 150/110 | 300/221 | 1200/882 | 600/441 | 2100/1544 | 2000/1470 | 1700/1250 | 2250/1654 | 1200/882 |
Znamionowa prędkość obrotowa [obr/min] | 1500 | 1500 | 1000 | 1100 | 750 | 750 | 1500 | 1500 | 750 |
Jednostkowe zużycie paliwa [g/KMh / g/kWh] | 180/244,8 | 180/244,8 | 165/224,4 | 180/244,8 | 173/235,3 | 165/224,4 | 164/223 | 165/224 | 168,5/229,2 |
Masa suchego silnika [kg] | 1450 | 750 | 7240 | 5600 | 21000 | 12500 | 8600 | 8600 | - |
CHARAKTERYSTYKA SILNIKÓW | BUDOWA SILNIKA Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM | EKSPLOATACJA SILNIKÓW |